Pages

Kenzie Boy

Lilypie Kids Birthday tickers

Gavin boy

Lilypie Kids Birthday tickers

Sherman

Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, 17 December 2014

Lunch With The Sweet Girl

Yep, I had lunch with the sweetest girl on earth - Sheta! (Ok, actually we always have lunch like twice a month, in fact, we only had lunch about a week ago) but this time it's special coz she gave me my Christmas pressies! 

I felt so paiseh because I only gave her some (cute) "nonsense" when we met up last week (Hello Kitty bracelet, stickers and some cute soaps), but today, she gave me her hand-made card and a box of chocolates. Paiseh paiseh. Anyway, I want to say, thank you girl.

Ok, some wefie photos before lunch.


Thank you for the chocolates. 
P/S: Please ignore my plate of nasi kandar in front of me (we had a plate of nasi kandar with fried chicken each, and then, we shared another plate of mee goreng).


Here's the card.


Oh wait, there's my name written in front of the envelope.


Her precious hand-made bookmark and card.


And lastly, my chocolates! Am gonna gain 2kgs after today. 
I love you Sheta :)

46 comments:

  1. What a lucky lady getting chocolates!! Pass to me and SK to munch if you worry about weight. Your card is nice and so is mine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Mr. TM.. Am waiting for your reply on that feng shui thingy.. Very interesting topic :)

      Delete
  2. Louiz, you mean two sweet girls having lunch? So sweet of Sheta to give you nice pressies! Handmade card and bookmark some more. I know Sheta is young but seriously, you also look very young!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Phong Hong, oohh thanks for the compliment :) Very happy la, hehe..

      Delete
  3. Wow, you're so efficient la!!Love you too!! XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kang hai lah!! Efficient & effective :)

      Delete
  4. you lunch with the sweet girl twice a month, that's nice!! i thought you didn't blog about that anymore means you no more lunch with her, hehehe!! you know lah, sometimes not easy to agree on a time to makan together one mah.. good that you got some other friends to lunch with, else everyday also the same gang of colleagues also very boring one..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah, SK, lei yau mou? You can comment so long wor, even for such a simple post, pui-fook you! Eh, me and her next building only, we share the same cafe, sure can arrange lunch one..

      Delete
  5. wah!!! one plate of nasi kandar with fried chicken not enough, somemore wanna "force" Sheta to share one plate of mee goreng with you, tsk tsk tsk!! i bet Sheta can't even finish her own plate of nasi kandar hor?? and then you were the one who sapu most of the mee goreng la, no need to say, muahahahahaha!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, I took one plate of nasi kandar with hati, vege, egg and one fried chicken.. She took one plate of nasi kandar with banjir gravy, vege and one fried chicken, and we both shared another mee goreng.. Geng leh !! We both sapu-ed equally la, hehe..

      Delete
  6. Sheta is always very sweet one.. every year she will make Christmas card, handmade Christmas card i emphasize to friends and bloggers.. aiyoh, actually i am so honoured that i also received her christmas card lor, so nice leh.. of course she didn't send me the box of chocolates lah, that one i guess must face to face only can dapat lah.. the card already mean a lot, it's the "sum yee".. so beautiful!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I also always puji her very "yau sum kei" and "yau sum" one.. Eh, SK, you are the same also la, you are also very "yau sum" to your readers, really la.. If me ahh, I think I just buy the card only.. But I buy card also no do wor, so I think I'm, very "mou sum" liao..

      Delete
  7. i received her card last night when i reached home.. then got two very nice stickers on the envelope, i quickly peeled them off and then stick them on the bookmark, haha, too wasteful to throw away right?? then i love the small envelope and also the santa card, so special hor?? the only thing if may complain if you ask, would be the handwriting lah, hahahaha!! but then it's very sincere mah, instead of printing she put her own handwriting there to make it more personal..

    ooopsss.. sorry ah, that's not really complain but a compliment on the handwriting to make it feel more personal.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yes, same here, I also peeled the stickers nicely, so that I do not tear it.. I will stick it on Kz's sticker book at home, can recycle (take out, out back, take out, out back).. The only thing I complain ahh, the mandarin words lor, coz I dunno mandarin ma, but of coz she told me on the spot what she wrote la in the card..

      Delete
  8. so nice of her...give handmade card and chocs....i never bother to give a physical card to anyone. Haha, im a terrible person!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm a terrible person too.. I didn't send back any goodies to my readers or to those who give me stuffs before too, hmmmm..

      Delete
  9. 好棒,能和小影一起享用午餐,嘻嘻。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha I dont read Chinese but I've asked my colleague to translate it for me.. Yeah nice lunch :)

      Delete
  10. Sheta is really a sweet girl and she really put efforts into making her home made cards. Love them.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yes, I always tell her she's very yau sum.. And very hou sam kei.. Haha..

      Delete
  11. You are a sweet mommy. Looks like a big sister to your sons. Good that you have a healthy appetite. Eat as much as you like if the food do not make you put on weight. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. The food makes me fat but I eat lighy breakfast and dinner, so it's lai seong pou ha, hehe

      Delete
  12. I received my card too today! Actually, my sister received it as it went to my KL home. Whole evening busy replying their questions about "secret admirer" and "fan mail" XD
    I feel embarrassed with my giveaway when I see Sheta's cards, her efforts versus my lack of efforts, the difference is too much >.<

    ReplyDelete
    Replies
    1. I felt embarrased 10x yesterday already when I received my pressies coz last week I only gave her a bracelet, some stickers and soaps, haha

      Delete
  13. Hello to your sweet friend. I remember she sent me a card...last year. Merry Christmas in advance to all. No picture of what you ate?

    ReplyDelete
    Replies
    1. No pictures of the food, hehe.. It was very messy, with curry sauces "banjir-ing" all over the place, haha..

      Delete
    2. Thank you for the wishes.. Merry Christmas and Happy New Year to you too :)

      Delete
  14. Hi Louiz,

    You put on 2 kg for eating Sheta's gift... Nay! I think you will burn off the energy easily for running after your kids :D

    Zoe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, yeah, true also Zoe.. Running after the kids, becoming play mate and play maid! Teehee..

      Delete
  15. Very sweet girl indeed. Nice and personalised gift from her. Don't worry too much, you can gain a bit of weight. You are not fat at all.

    Nice wefie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank Rose, yeah, we like to wefie *syiok sendiri*

      Delete
  16. Lunch with Sheta again! You both looks like sisters la!

    ReplyDelete
    Replies
    1. We working nearby only, her office is just next building.. So we can lunch quite often lor..

      Delete
  17. Nice meeting with Sheta. I also received her special xmas card. She's so hardworking.

    ReplyDelete
  18. Nice card and bookmark but I like the chocolate the most! Cos I am greedy! hahaha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I finished the chocolates already, haha!

      Delete
  19. Nice chocolates! :)

    Oh, she took the time to make bookmarks and cards for you too.

    Hey, no worries, you shouldn't be so hard on yourself. You gave her presents from the heart too! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for the sweet message, but I did feel paiseh and malu too after receiving her pressies, teehee.. But yeah, it all came from the heart :)

      Delete
    2. Yup, that's what matters! :D

      Delete
  20. Xiao Ying notonly sweet but also very creative girl too

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not only creative, very "yau sum" too..

      Delete
  21. Only manage to catch up on blogs. Both are sweet leh!

    ReplyDelete
  22. I had lots of chocolates last week as we had earlier christmas gift exchange and many bought chocolates to exchange !! didn't even want to stand of the weigh scale.. hahahaha !!

    ReplyDelete
  23. Yes, Sheta sent her precious ownmade cards to me as well.. so very nice of her!!

    ReplyDelete